שיחות הר"ן – קח שלוק של פרק תהלים!

 

 (השיחה של רבנו בשיחות הר"ן מצוטטת מתוך אתר breslev.eip.co.il)

הקישור הישיר לשיחה – http://breslev.eip.co.il/?key=2179

רבנו בשיחות הר"ן מגלה לנו דברים נפלאים,

עָנָה וְאָמַר: הָרַחֲמָנוּת שֶׁל הָעוֹלָם הַזֶּה הַכּל רוֹאִין

וּבִשְׁבִיל זֶה הַכּל רוֹדְפִין אַחַר הָעוֹלָם הַזֶּה

כִּי רוֹאִין כְּשֶׁהָאָדָם רָעֵב וְצָמֵא וְכַיּוֹצֵא קָשֶׁה לוֹ מְאד

וְיֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל עָלָיו

וְכֵן מִי. שֶׁהוֹלֵךְ עֵרם וְיָחֵף יֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל עָלָיו

אֲבָל מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֵינַיִם וְרוֹאֶה גּדֶל הָרַחֲמָנוּת שֶׁיֵּשׁ עַל הַנְּשָׁמוֹת שֶׁבָּעוֹלָם הַבָּא

כִּי שָׁם בָּעוֹלָם הַבָּא נִמְצָאִים בְּנֵי אָדָם שֶׁהוֹלְכִים עֲרֻמִּים מַמָּשׁ

וְאִי אֶפְשָׁר לְרַחֵם עֲלֵיהֶם כְּלָל…

 

…אֲבָל מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיק אֲמִתִּי

הוּא יָכוֹל לָרוּץ לְהַצַּדִּיק

וְלִקַּח אֶצְלוֹ אֵיזֶה מַלְבּוּשׁ לְהִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ

 

בשיחה זו מלמד אותנו רבנו דברים נפלאים ומתוקים,

הדבר הראשון שאנו לומדים הוא מהי מעלת התורה שאנו לומדים והתפילה והמצוות.

הפעולות הרוחניות שאנו עושים הן מזון וחיות לנפש הרוחנית שלנו.

בעולם העליון רואים את האמת – את השורש, שם חיים את הרוחניות,

אם אדם היה קשור לה', לתורה – למצוות ולתפילה יש לו במה להזין את עצמו שם.

הרי אנו יודעים שכל מה שה' מזכה אותנו באהבתו הכל נצחי – כל המצוות, התורה וכו' הכל לנצח נצחים ואלו הם חיות נפלאה בעולם הנצחי.

 

אם כן באמת רחמנות גדולה על מי שהגיע לשם ואין לו במה להזין את עצמו – בתורה ותפילה.

בנוסף אומר לו רבנו שבעולם העליון המלבושים נעשים מהמצוות – הזוהר קורא למלבוש הזה "חלוקא דרבנן",

המצוות נהפכות להיות מלבוש רוחני לאדם שמאיר סביבו.

כשאדם מגיע לעולם העליון הדברים האלו גלויים ועל פי זה נקבע מקומו וממצבו של האדם.

על כן באמת רחמנות על אדם שמגיע למעלה ומלבושו לא שלם וכדו'

כי באמת כביכול שם אין מה לעשות – עם מה שבאת באת!

אבל בחסדי ה' יש לנו חיזוק גדול לדבר

רבנו אומר: אֲבָל מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיק אֲמִתִּי

הוּא יָכוֹל לָרוּץ לְהַצַּדִּיק

וְלִקַּח אֶצְלוֹ אֵיזֶה מַלְבּוּשׁ לְהִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ.

 

הצדיק האמיתי שאדם קשור אליו יכול לתת לו מה שהוא צריך.

מה הכוונה להיות קשור לצדיק האמיתי? הכוונה היא שאדם שמח בדרך של צדיק מסויים,

מקיים את עצותיו ויש לו קשר של אהבה לצדיק הזה.

הצדיק הזה הופך להיות מלייץ יושר והוא עומד לזכות אותו אדם בעולם הזה ובעולם העליון גם.

 

ברגע שאדם נקשר לצדיק ממילא הוא מתחיל לעבוד את ה' בקצב אחר – ברצונות וכיסופים גדולים וזוכה לטוב ה'

בעולם הזה ובעולם הבא.

 

ידועים סיפורים רבים על אנשים שמתו מוות קליני ופגשו את הרבי מלובביץ' זי"ע שעזר להם וכדו'

ועוד הרבה צדיקים שעוזרים לאדם שמגיע למעלה.

כמובן רבנו הקדוש שאמר כבר לפני פטירתו "מה לכם לדאוג מאחר שאני הולך לפניכם",

ור' נתן לאחר פטירתו התגלה בחלום לאחד החסידים ואותו חסיד ראה את ר' נתן כביכול רץ

אז הוא שאל את רבי נתן – לאן אתה רץ? אז הוא אמר לו אני רץ ישר לרבנו!

והצדיק הוא מקור של שמחה קדושה ואהבת ה' עצומה.

 

שנזכה להדבק בצדיקי אמת בשמחה גדולה ומתוך כך לאהוב את ה' ולהתחבר אליו אמן.

 

השיחה המלאה:

עָנָה וְאָמַר: הָרַחֲמָנוּת שֶׁל הָעוֹלָם הַזֶּה הַכּל רוֹאִין

וּבִשְׁבִיל זֶה הַכּל רוֹדְפִין אַחַר הָעוֹלָם הַזֶּה

כִּי רוֹאִין כְּשֶׁהָאָדָם רָעֵב וְצָמֵא וְכַיּוֹצֵא קָשֶׁה לוֹ מְאד

וְיֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל עָלָיו

וְכֵן מִי. שֶׁהוֹלֵךְ עֵרם וְיָחֵף יֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל עָלָיו

אֲבָל מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֵינַיִם וְרוֹאֶה גּדֶל הָרַחֲמָנוּת שֶׁיֵּשׁ עַל הַנְּשָׁמוֹת שֶׁבָּעוֹלָם הַבָּא

כִּי שָׁם בָּעוֹלָם הַבָּא נִמְצָאִים בְּנֵי אָדָם שֶׁהוֹלְכִים עֲרֻמִּים מַמָּשׁ

וְאִי אֶפְשָׁר לְרַחֵם עֲלֵיהֶם כְּלָל…

אֲבָל מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיק אֲמִתִּי

הוּא יָכוֹל לָרוּץ לְהַצַּדִּיק

וְלִקַּח אֶצְלוֹ אֵיזֶה מַלְבּוּשׁ לְהִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ

כִּי בָּעוֹלָם הַזֶּה כְּשֶׁהָאָדָם עֵרם בְּלא מַלְבּוּשׁ

אֲזַי אֶפְשָׁר לְקַבֵּץ נְדָבוֹת עֲבוּרוֹ וְלַעֲשׂוֹת לוֹ קַאפְטִין

אֲבָל בָּעוֹלָם הַבָּא מִי שֶׁהוֹלֵךְ עֵרם

אִי אֶפְשָׁר לְרַחֵם עָלָיו כְּלָל

כִּי שָׁם אֵין מוֹעִיל שׁוּם רַחֲמָנוּת

כִּי אֵיזֶה מַלְבּוּשׁ הוּא צָרִיךְ ?

הֲלא הוּא רַק מַלְבּוּשׁ שֶׁל תּוֹרָה וּמִצְווֹת

וְלָזֶה אֵין מוֹעִיל שָׁם רַחֲמָנוּת

אֲבָל מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיק אֲמִתִּי

הוּא יָכוֹל לָרוּץ לְהַצַּדִּיק

וְלִקַּח אֶצְלוֹ אֵיזֶה מַלְבּוּשׁ לְהִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ

שׁוּב שָׁמַעְתִּי שִׂיחָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה מֵעֵין זֶה, שֶׁאָמַר

בָּעוֹלָם הַבָּא מֻנָּחִין כַּמָּה בְּנֵי אָדָם בַּחוּץ

וְהֵם צוֹעֲקִים בְּקוֹל מַר, תְּנוּ לָנוּ מַה לֶּאֱכל

וּבָאִין אֶצְלָם וְאוֹמְרִים לָהֶם: הֲרֵי לָכֶם אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה אִכְלוּ וּשְׁתוּ

וְהֵם מְשִׁיבִים לא לא, אֵין אָנוּ צְרִיכִים אֲכִילָה זאת

רַק אָנוּ צְרִיכִים אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה שֶׁל תּוֹרָה וַעֲבוֹדָה

וְכֵן מֻנָּחִים כַּמָּה בְּנֵי אָדָם עֲרֻמִּים בַּחוּץ וְהֵם צוֹעֲקִים גַּם כֵּן מְאד.

תְּנוּ לָנוּ בַּמֶּה לְהִתְכַּסּוֹת

וּבָאִין אֶצְלָם וְאוֹמְרִים: הֲרֵי לָכֶם מַלְבּוּשִׁים

וְהֵם מְשִׁיבִים:. לא, אֵין אֵלּוּ מַלְבּוּשִׁים נִצְרָכִים לָנוּ כְּלָל

רַק אָנוּ צְרִיכִים מִצְווֹת וּמַעֲשִׂים טוֹבִים לְהִתְלַבֵּשׁ בָּהֶם

עָנָה וְאָמַר: אַשְׁרֵי מִי שֶׁזּוֹכֶה לֶאֱכל כַּמָּה פְּרָקִים מִשְׁנָיוֹת

וְלִשְׁתּוֹת אַחַר כָּךְ אֵיזֶה קַפִּיטְלִיךְ תְּהִלִּים

וּלְהִתְלַבֵּשׁ בְּאֵיזֶה מִצְווֹת

 

השארת תגובה